About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Thursday, August 1, 2013

USS (Universal Studio Singapore)

Assalamualaikum!

Seperti yg sudah sedia maklum pd entry yg lepas, aku ade beritahu kan yg aku dapat offer utk kerja dgn IM Asyraf. now berada di ofis, dan im so BOREDD. yeahh got nothing to do u know! kalau dpt hadap muka IM Asyraf 24hr hilanglah ckt bosan ni kot. bhahaha.. opss behave iena behave. ok, act bukan tu yg aku nak cerita pun. disebabkan tgh boring tahap icu, so sambil menlayari internet (ayat skema). arini ade mood baik pulak nak update blog. goshh how i missed the moment betapa rajinnya dulu mengupdate2 blog ni! almaklum lah laptop da rosak, ini pun pinjam laptop PA ustaz! sobs sobs sedih betul..

Nak share pengalaman2 serta tips2 berguna (berguna ke) utk korang ke USS singapore manelah tau kan.. so here its is. aku pergi USS pd bulan 3 tahun ni jugak.. pergi bertiga je including me. semua perempuan ofcourse! act tak planning awal pun nak ke sane, planning last2 minit. haa.. tp percaya atau tidak, selalunya planning last2 minit ni lah akan menjadi! wonder why? hurmm... so dgn segera serta rakusnya aku pun pergilah buat pasport! sedih hokay ni baru 1st time menjejakkan kaki ke luar negara. WALAUPUN seberang johor je, still lah kan consider luar negara kan? bolehlah.. HAHA

Gerak dr KL hari jumaat naik kereta, yg drivingnya aku tp kereta member aku. 3 jam non stop driving tanpa berhenti RNR. ohhh makk leper punggung! akhirnya sampai ke hotel penginapan kami iaitu Tune Hotel Danga Bay. nak check in singapore tak mampu uolsss, walaupun masa tu aku bekerja di bank. still tak mampu! tsk tsk.. kami ambik pakej sekali dgn bas pergi balik ke USS. murah jer.. return dalam 30 ke 40 something. alamak lupaaaa! tp mmg murah jer.. nak lg senang korg check in kt Tune Hotel, murah pun murah then siap ade bas. easy kan?


Heading to USS, nampak tak mukaku yg excited tu? 


 Perkara wajib bila sampai je USS! haruslah kena bergambar kt depan benda alah ni. 



with girlss


 tgh beratuq nak masuk dalam,, wuhuuuu! amboi kemain kau ye.


 amboii hangpa tak tunggu ceq naa! 


Da masuk dalam tak menyempat2 nak posing! HAHA.. nampak lautan manusia di belakang tu? semua mcm aku lah tu excited nak masuk. confident!

The best things is masa pergi sini, org tak ramai sebab aku pergi bukan hari yg pack. kalau hari yg pack.. ermmm mungkin mati kelemasan dgn manusia rasenya! bayangkan kami boleh ulang2 naik 1 game tu sampai 2x sebab line beratur kosong. mmg happy gilalah.. so silalah pergi pd waktu2 bukan musim cuti sekolah ye.
tiket masuk USS duit malaysia rm180. mcm aku, aku beli melaui post. so byr duit siap2 then nanti pihak USS akan hantar ke rumah. mudah kan? ngeee
plus ok lah 180 utk tempat yg hebat mcm ni, duit akan rase berbaloi. trust me! ecewahhh
jom layan gambar lg sampai muntah..




 first checkpoint!


 Dia masuk dlm boat and then boat ni akn bergerak masuk dlm Madagascar tu, sort of like a musical lah. kehkeh.. seronok walaupun siap ade nyanyi2 bagai.. dan aku pun meloponglah tgk. nampak tak betapa kesiannya aku? haha sedih btl.


 ehem2 nak jugekkk





 sila abaikan kepala aku yg teleng tu. motif sgt!


rase mcm nak curi bw balik then pacak dpn rumah! bhahaha so cuteee

ok guys.. to be continued
i got things to do..
next entry ok!
Assalamualaikum


No comments: