About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Tuesday, November 18, 2014

3rd trimester ( scan gender )

Assalamualaikum!

Alhamdulilah! Tu je ayat pertama keluar dari mulut bila scan baby tadi. Hehe! Happy sgt2 bila doktor bagitahu baby in a good condition! :) doktor cakap kepala baby dah kat bawah, berat baby pun dah lebih 1kg untuk 27 minggu punya kandungan! Hehe umi awak asyik makan je baby sebab tu berat baby naik bagaikan juara! :p

Tapi alhamdulilah walaupun byk makan mcm rimau kelaparan, takde kencing manis dan Hb pun still maintain cantik. Yg penting sampai skrg tak pernah kena lagi minum air gula! Wakaka klinik aku ni mmg terbaik bab2 air gula ni. Hehe ckp besar sgt kann? Tau2 next checkup lagi 2 minggu kalau naik lagi 3kg memang hadaplah air gula. Haha takpe2 tak kisah pun.. masa tgh scan tadi tanya2la juga doktor ape gender baby? Yelah ni kan 1st time scan sebab aku tak buat2 lagi detail scan, dan doktor kate gender tuttt tutt tutt. Hehe betul sama mcm ape yg diteka! Alhamdulilah. Hrp2 anak umi kuar gender yg betullah ye! Kalau salah pun alhamdulilah juga, asalkan baby sihat dan sempurna!

Baby sekarang pun makin lama makin aktif! Dia punya aktif tu kadang2 tak selesa dibuatnya! Sebab perut aku ni jenis nipis, so bila baby bergerak2 memang ketara nampak perut bergelombang! Kadang2 tu terbonjol je kaki dia agaknya! Tak kaki maybe siku ke ape ke. Hehe comel pulak bila tgk camtu. Tunjuk kat hubby terkejut je muka laki den tgk! Haha jakon jap dia. Yelah 1st time kan? :)

Ok tu je nak share pun. Till the next entry! ^_^

Hello anak umi! :)


27 minggu pregnant! ;)




No comments: