About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Tuesday, November 4, 2014

25 minggu kehamilan

Assalamualaikum,

Alhamdulilah, lama dah tak up entry baru tahu2 je dah 25 minggu (6 bulan) pregnant. Cepatnya masa berlalu kan! ;D Btw, aku baru je balik dari check up KK tadi. So guess what? Berat overweight dah, naik sampai 3kg! Haha makaiii terkejut den! Kalau dulu before pregnant haishh kau jgn mimpilah nak naik berat badan! Makanlah ape pun, mmg payah bebenau nak naiknyaa! Skrg bila dah pregnant ni makan xdelah byk mana pun tapi naik mendadak. Hehe biasalah kata org bila dah berbadan dua mmg gitu! :p

Dannn yg paling bagusnya KK aku ni takde pulak suruh minum air gula! Muahaha seronok aku! Sebab last check up pun overweight jgk setengah kilo, punnn still tak kena minum. Nurse kate sebab aku 1st time naik 1kg camni, kalau sebelum2 ni asyik naik 1kg terlebih je mmg kena minum dah! So aku rasa best jugaklah sebab mengikut cerita kwn2, KK tempat lain mmg straight ckt! Phewww legaaa :) ohhh.. Hb pun so far cantik je tak pernah lagi drop! Alhamdulilah :) tekanan darah sume ok, pendek kata so far takde ape2 lagi problem. Bgs anak ummi ni ye, hehe ;)

Perut pun makin lama makin maju ke depan! Hihi.. walaupun ada yg kate pregnant 6 bulan mcm aku ni perut still kecik ahhh ada aku kisah? Haha.. yelah, badan pun sedang2 kecik je so kenalah dgn perut yg membesar ni pun comel2 je mcm maknya! Hamboii puji diri sendiri nampak! :p tak kisahla kecik atau besar, asalkan baby sihat walafiat. Itu je yg penting skrg ni. Semoga anak ummi mbesar dgn sihat ye sygg? ;) lagi 2 minggu genap 27 minggu (7 bulan) ada appointment dgn doctor utk scan baby! Weee excited sgt2 nak tgk baby walaupunnn monitor tu doctor je yg hadap sorg2 but still tak sabar jgk sbb nak tahu baby membesar dgn sempurna atau pun tak! Dan dan yg plg utama nak tahu gender baby. Tapiii instint kuat betul kata anak dalam perut ni boy! Hihihi :) org kata selalunya naluri ibu tu mmg tepat. Wallahualam, itu semua kuasa Allah ye dak? Tak kisahla boy or girl hrp2 baby sihat2 je ye? ;)


Gambar masa preggy 23 minggu! Yg latest takde lagi. Hehe :D


So last week ada expo baby kat IDCC shah alam, so sempatlah singgah jap dgn husband beli brg2 baby. Sebab ni baru btl2 nak start shopping, seronoknya perasaan dapat beli brg2 baby tuhan je tahu! Best betul! Haha.. dah balik rumah pun still teringat2! Over betul aku ni kann, wakaka. :D memang rambang mata toksah citelah, rase nak soping sampai ke malam je tp en husband dah jeling2 tgk bini dia mcm org x siuman sume nak membeli. Hehe ;) dapatlah jugak grab lebih kurang dlm 8 helai baju & seluar baby, botol susu brand biasa2 je, barut, sarung tgn dan 1 set mandian johnson! Nak beli pampers hubby kata tunggu next expo nanti, so aku ok jela. Tak baik melwan ckp suami! :p


Btw total lost utk semua barang2 ni adalah dalam rm140++, murah sesangat hokay! Pergi expo mmg puas hati! Ini pun sebenarnya byk lagi yg x cukup, nak kena beli lagi baju basahan lubang2 tu then tambah lagi sarung tgn, sbb socks utk baby byk dah. Sarung tgn je yg takde! Topi pun takde! Huhu.. belek2 brg baby rase mcm ishh mcm byk lagi ni kena beli! Haha takutlah kan x cukup ke, takpe2 next expo kita borong lagi ye baby! Hihi ;)

Selain dari dah mula shopping brg baby, now tgh dok survey2 set pantang mana yg bgs dan murah! Tang murah tu plg penting! Aku survey kebanyakannya set berpantang sume mahal2! Haishh garu2 kepala jap tgk harga, kalau aku pn dah garu2 kepala apetah lg husband aku! Gugur satu2 kot bulu dia! Wakaka :D ikut survey ramai suggest brand tanamera yg plh bgs! Harga yg aku tgk dlm rm300++, mahalkan? Nak buat mcm mana, nak senang kan.. kalau rajin sgt2 blhlah cari satu2 herba tu then buat sdri. Masalahnya kau rajin ke ina oiii? Haha..

Stroller dan carseat pun lps pikir2 takpelah lps dah bersalin dan dah habis pantang baru beli, sebab hubby kata skrg ni kena beli yg penting2 dulu. Baiklah suamiku.. breast pump pun x beli lagi tp dah jumpa breast pump ape yg nak dibeli! Itu nanti kita cite lain entry ok. Bab makanan2, so far aku cuma amalkan minum susu kambing je! Kurma ada je dlm peti ais tapi asyik lupa je nak makan! Haishh! Vco pun nak start minum jgk, pun tgh survey2 jgk ni. Org kate senang utk deliver nanti. So itu jelah kot benda2 yg nak di share, till the next entry!!

Assalamualaikum ;)














No comments: