About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Tuesday, September 9, 2014

Pengalaman pertama kali baby menendang! :')



Assalamualaikum!

Last week ada appointment dgn Klinik Kerajaan, masa tu kandungan baru masuk 16w. Nurse yg bertugas masa tu check la degupan jantung baby, uishh perasaan masa tu teruja! mcm tak percaya je ada manusia yg sedang membesar dalam perut ni. subhanaAllah hebatkan kuasa Allah?

Btw, nak dijadikan cerita. masa nurse tgh godek2 perut aku tu, nurse tanya:

Awk dah boleh rasa dah baby menendang?
Errr.. tak pastilah nurse. rase mcm tak je.
Ohhh.. sepatutnya 16w boleh rasa dah.
Ohhh.. sambil sengih2

Errr nurse, perut sy ni keciklah. sebenarnya mcm mana nak tau ea perut tu baby bump ke buncit??
Aik, kenapa? awk rasa skrg perut awk buncit ke? sambil gelak2
Sbb sy baca org kata kalau baby bump bila tarik nafas perut x kempis, tapi.. perut sy kempis.
(ckp dgn muka x bersalah)
Hahaha.. kelakarla awk ni. 1st baby mmglah kecik lagi ;)

Cisss.. malu aku! aku rasa masa tu mcm nk berlari keluar je dari klinik tu sambil tekup muka! mesti nurse tu akan jadikan cerita ni bahan lawak dia dgn nurse2 lain! huaaaa stupid question lah ina! yela nama pun 1st experience kan, soalan2 bodoh tu mmg wajib. bagi aku la,, wakakaka.

So, after kejadian memalukan tu. masuk je 17w aku dah start rasa baby menendang. mcm2lah aku google ade yg kata 1st time rasa baby tendang tu mcm rasa ade rama2 terbang! erkkk.. mesti org tu pernah ade rama2 dalam perut dia kan sampai dia boleh tafsir mcm tu sekali. haha! ade jgk yg kata rasa mcm angin, tapi angin yg lembut tu. aku pun x fhm nak describe mcm mana.

Tapiii... apa yg aku rase. iye! mmg rasa mcm ade angin kat ari2 kita tu. ok.. imagine kalau perut korang tgh masuk angin then angin tu berbunyi2? alaa.. mcm ade cacing dalam perut tu? hahaha. tapi angin yg tu kan kuat dan mmg ketara korang boleh rasa kan? yg ni dia lembut je.. seolah2 mcm ade org dok jentik2 kt dalam perut kau tu tapi jentik slow2lah, haaa gitu! haaa faham x? kalau x faham korang fhm2kan jela ye? ekekeke =p

Itulah detik pertama kali aku rasa! masa tu tgh dok melepak dpn tv lepas balik dari kerja. pastu rasa baby menendang! terus bgtau hubby! excited laki aku dengar,. tapi sayangnya dia pun x boleh nak rasa lagi sebab baby baru kick lembut2. rasenya da 5 bulan ke atas dah boleh rasa ketara kot! Hee

After than that, makin aktif pulak baby ni menendang! tak sabar nak tunggu dah 5 bulan ke atas nak rasa dia tendang betul2 then bagi hubby rasa! heee.. ;')

so itu sajelah.. nak melantak jap. baby dah minta perut di isi! ok bubye!











No comments: