About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Thursday, September 11, 2014

Baby bump kecik atau besar?

Assalamualaikum!

Mesti ada yg rasa kenapa baby bump aku kecik ea? kenapa org lain besar?? haa btl tak? kalau ada meh give me five dgn aku sbb aku pun sama je dgn korg! haha!

Yela.. as a first time mummies, for sure persoalan2 yg cam gitu mesti bermain2 dlm kepala kan? kita sbg ibu yg mengandungkan anak kita ni mestilah concern ye dak? camtulah aku! ari2 dok usap perut sambil pikir bilalah baby bump ni nak besar ea mcm org lain punya baby bump! pastu bila tgk kwn2 yg mengandung lebih kurang sama je minggu tapi perut dia lg besar, hoiii jeles kot! seyes jeles! =(

Tapi bila muhasabah diri balik terus rasa xpelah perut kecik asalkan baby sihat, asalkan dia cukup sifat. lain org kan lain pembawakannya.. ada yg baru mengandung 3 bulan tapi perut da mcm 5 bulan, ada yg baru 4 bulan tapi perut mcm 2 bulan (akulah tu) ekekeke =p tapi kan bila dipikir2 balik bgs jgk baby bump kecik ni, tau sbb ape?

Sebab x pyh bali baju meternity, suar jeans pun boleh pakai lagi. pastu kau boleh feeling2 anak dara padahal perut da ade isi! haha kemain kann! so far xde lagilah soalan2 yg menyakitkan telinga spt kenapa perut kecik lah, itulah inilah.. kalau ade meh nak sumbat dgn stoking!

kecik atau besar it doesnt matter at all, yg penting baby tu sihat walafiat. so jgn k perkecilkan hati2 kami yg perut bersaiz kecil ni. kang kecik hati mak tauu..


4 MONTH!



Kecikkan baby bump? walhal dah 17w pun, tu pun sebab baju tu nipis then tarik ke belakang. kalau buat camtu mmg nampaklah baby bumpnya. tapi kalau baju tu loose mmg org takkan perasan mengandung! hehe xpelah asalkan anak dalam perut ni mbesar dgn sihat!

amin.. ;)






No comments: