About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Tuesday, March 22, 2011

Frust Bercinta?

Setiap individu yg pernah bercinta mesti pernah merasai sakitnya putus cinta,btl? aku pn pernah berkali² menghadapi situasi yg same. entry kali ni terdetik di hati nak tulis disebabkan satu artikel mengenai motivasi diri mengapa kite harus bersedih bila putus cinta? memetik kata bijak pandai "cintailah sesuatu itu sekadar saja,kemungkinan ia akan menjadi kebencianmu pada suatu ketika. dan bencilah sesuatu yg kau benci itu sekadar saja kerana ia mungkin menjadi sesuatu yg kau cinta"

Melalui pengalaman bercinta aku sendiri,putus cinta dah jadi lumrah dlm hidup aku. opss jgn salah fhm,bukan bermaksud aku players ok? mmg sakit rasa nya bila org yg kita sayang sepenuh hati dah x nak teruskan lagi hubungan. bak kata org,mkn x lalu.mandi x basah..eh² tu ayat tok org angau bercinta kan? xpe...ayat tu pon boleh diaplikasikan jugak. bila aku putus cinta,dah tentu aku sedih..tapi kita kena sentiasa muhasabah diri.
yes..aku selalu muhasabah diri,ALLAH tu adil. dia tarik sesuatu yg kita sayang untuk beri kita sesuatu yg kita x jangka²kan. bukan lah ape yg kita ada tu x baik utk kita,tapi mungkin yg baik itu bkn untuk kita tetapi untuk org lain. dan DIA beri sesuatu yg lagi baik dr tu untuk sesuaikn dengan diri kita. btl?

Pengalaman yg ade bukan semua org pernah lalui,kita kena tabah dan sabar! jgn lah rasa bila hilang kekasih hati hidup dah x bermakna lagi dah,ohhh itu semua mainan perasaan. percayalah,bila itu semua berlaku ALLAH nak mengajar kita supaya lebih sedar dan faham bahawa cinta yg hakiki dtg dariNYA! yee..aku pun turut alpa dlm cinta mnusia yg belum tentu menjamin kebahagiaan.

Positif kan fikiran,sentiasa ingat putus cinta bukan bermakna hidup dah berakhir. ia adalah satu permulaan.
permulaan untuk kite lebih kenal dunia dan ragam manusia yg ada. jadikn pengajaran dan anggaplah ia satu pengalaman untuk kita lebih perbaiki diri. alhamdulilah,aku praktikan semua itu. so far benda² tu x pernah menjatuhkan akudan buat aku tersungkur. sebaliknya aku bangun dan kuatkn diri.

Ok..tu je nak share,maaf entry kali ni agak serius dan sedikit jiwang. chewaah..bukan jiwang tapi untuk motivasi diri. untuk pembaca dan jugak untuk diri sendiri jugak. orait..muhasabah diri sentiasa ye? hehehe...
bye..

No comments: