About Me

My photo
Aku adalah seorang yg suka berimaginasi,aku suka berfantasi. pelik bkn? pd aku umur bknlah penentu utk aku membataskn diri dari mencapai segala angan²! anggap lah aku adlh sehelai kertas putih yg aku sdg cuba utk melakar warna² di atasnya..aku seorg yg ssh di ramal. ohh cukupla ttg aku..thanks krn sudi membaca blog ini. sekian

Friday, January 7, 2011

Tips berfesyen!




Hai u'olss....wah udah lame rasenya x membebel dlm blog ni!
walhal baru je seminggu! hihi.. al-maklum lah asal nak menaip je mula lah otak beku xde idea!
tapi sekarang idea ade dah,dan aku nak share psl FASHION! wuhuuuu....i likes!

Ok 1st soalan nak tanya. korang suka fashion? hah x suka? ish² x ley geng la camni! 
aku suka fashion,suka tgk orang pakai cantik². bila tgk org pakai lawa mula lah terasa mcm nak pergi je tanya
'akak,sekejap ye,akak beli baju ni kat mane ye?' haha.. boleh x kalau gi sapa org x kenal camtu je? 
haha.. gile kan! soo...

Petua utk korang bergaya adalah:

1.     Perhatikan org. suka perhatikan x bermaksud kena tiru gaya org yg korg perhatikan 2 ok?
          perhatikan then mix N match! mix dgn barang² yg korang dah memang ade kat umah,
          lau xde gi beli! hehe
      
2.     Tak payah cari brg² yg mahal,kalau mahal tapi x cantik nak watpe? cth korg beli brg yg berjenama,harga
         mmg x yah cite la kan..confirm mahal! dah la mahal pastu x lawa! kalau aku jgn harap! beli mahal then  
         pakai,org bukan tahu pon kan? lagi org pandang cam brg murah ade lah,sebab ape? sebab brg yg    
         korang beli 2 x mengikuti fesyen! biar murah asal kan cantik dan selesa! bergaya 2 perlu,mengikuti   
         aliran 2 pon penting,x payah brg mahal² pon xpe...seyes!  

3.    Yang ni plg penting! jgn jadi makcik limah yg pakai dari atas sampai bwh sume same colour! hahaha...
          so colourful ok..sakit mata tgk! jgn u'olss wat camtu..sgt x cantik ok? kalau baju warna kuning,
          seluar plk jgn lah warna kuning jgk! x pernah di buat org taw! hehek

4.    Pilihan kaler mengikut warna kulit pon penting! x caye? cuba korg imagine org yg kulit gelap tapi pakai  
           baju kaler kuning terang? jadi ape? jadi pelik lah! hahaha...x sesuai! cari warna yg soft..
           baru kena..kann?

5.    Bagi yg berbadan besar cari lah baju yg sesuai kaler dan corak,kalau pakai kaler yg terang korg akan 
          nmpak lagi besar..corak pulak kalau berbunga jgn bunga besar² ok?  kalau corak bergaris,cari garis    
          lurus ke bawah! sebab ilusi corak tu akan membuatkn yg bersaiz xxl ini tadi kelihatan kurus.. ni sume 
          fakta ok! bukan auta..hehe. yg kurus pulak cam aku ni,kaler terang2 mmg sesuai dan corak 
          berlawanan cam di atas.

6.   Last but not least..rajin² lah selak magazine.. jangan jadi bodoh sombong ok? before beli baju ke ape ke 
           bwk lah mmbe² supaya dorg ley komen sesuai ke x dangan kite. jangan jadi syok sendiri..hehe!

:: Tips2 ini 100% adalah datang nya dari idea writer ok,bukan copy² taw.. (^_^)


No comments: